Tilaus- ja sopimusehdot
Yleistä
Tervaleppa.fi on Suomen Tervaleppä Oy omistama ja ylläpitämä verkkosivusto/verkkokauppa.
Suomen Tervaleppä Oy
Y-tunnus: 0987880-5
Osoite: Mittatie 23, 01260 Vantaa
myynti@tervaleppa.fi / +358 20 763 9690
Myymme tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupastamme.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty virheellisellä hinnalla hinnoitteluvirheen tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
Asiakkuus ja tietosuoja
Tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen tietosuojaseloste on luettavissa täällä. Mikäli olet luonut asiakastilin verkkokauppaamme, voit tarkistaa ja muuttaa itseäsi koskevat tiedot asiakastilin kautta.
Maksaminen
Maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa seuraavilla maksutavoilla:
- Verkkopankkimaksu: OP, Nordea, Handelsbanken, Säästöpankki, Oma SP, S-Pankki, POP Pankki, Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank
- Korttimaksu: Visa, Mastercard ja American Express
- Mobiilimaksutavat: MobilePay, Pivo, Siirto ja Apple Pay
- Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Tililuotto ja Op Lasku
- Myös maksu käteisellä tai kortilla noudon yhteydessä onnistuu noutaessasi tilauksen noutovarastoltamme (Mittatie 23, 01260 Vantaa).
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä myynti@tervaleppa.fi.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Toimitus
Toimitustapa
Toimitustapa valitaan tilauksen yhteydessä. Toimitusvaihtoehdot määräytyvät tuotteiden koon ja painon mukaan, sekä toimitusosoitteen postinumeron perusteella.
Vaihtoehtoina ovat
- Postipaketti (Posti)
- Rahti (Kaukokiito). (Iso/pieni ja normaali/pitkä)
- Nouto noutovarastoltamme (Mittatie 23, 01260 Vantaa)
Asiakas on vastuussa antamiensa toimitus- ja yhteystietojen oikeellisuudesta ja Suomen Tervaleppä on oikeutettu veloittamaan toimituskulut väärään osoitteeseen toimitetuista tilauksista.
Toimitusaika
Mikäli tuotetta on tilaushetkellä varastossa, se lähetään pääsääntöisesti tilausta seuraavana arkipäivänä.
Toimitusaika määräytyy toimitustavan ja -osoitteen mukaisesti.
Rahti:
- Etelä- ja Keski-Suomessa toimitusaika on lähetyksestä noin 2-3 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei tilaushetkellä ole varastossa, on toimitusaika-arvio noin 2 viikkoa.
- Pohjois-Suomessa ja erikoisalueilla toimitusaika on lähetyksestä noin 2-5 arkipäivää.
Postipaketti:
- Postipakettien toimitusaika 1-3 arkipäivää
Nouto:
- Noutotilaus on pääsääntöisesti noudettavissa viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, usein jo nopeamminkin. Saat erillisen ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilaus on noudettavissa.
Mikäli tuotetta ei tilaushetkellä ole varastossa, lähetetään toimitus noin 2 viikon kuluessa.
Peruutus ja palautus
Tilauksen peruutus
Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä sähköpostilla osoitteeseen myynti@tervaleppa.fi
Peruutusoikeus koskee vain asentamattomia tuotteita.
Palautukset
Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme.
Palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa ja asianmukaisesti takaisinlähetystä varten pakattuja.
Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.
Palautamme tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. Maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.
Palautusosoitteemme:
Suomen Tervaleppä Oy
Mittatie 23
01260 Vantaa
Lähetyksen tarkistus ja ongelmatilanteet
Toimitukset tarkistus
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi.
Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa myynti@tervaleppa.fi. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Vastuunrajoitus
Suomen Tervaleppä Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).